sábado, 5 de mayo de 2007

REFLEXIÓ DELS CAPÍTOLS 5 I 6 DEL LLIBRE "LES TIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL"

Pel que fa al capítol 5 “Programari i recursos didàctics”, cal dir que en aquest es presenten els recursos més utilitzats o els més pertinents per a educació infantil. Es fa una repassada pels programes Word, OpenOffice, Paint, kidPix, PowerPoint, OpenOfficeImpress, JClic, alguns per treballar la imatge i altres per treballar el so. Però de tots aquestos el que més m’ha sorprès, ja que ho desconeixia, és la possibilitat que té el Word per als més menuts si activem el paquet complementari “aplicacions de word”, ja que es permet treballar amb els textos adequats a l’edat dels xiquets-es.

Després també hi ha comentades algunes pàgines web interessants per a educació com són, http//www.edu365.cat/, i dins d’aquesta “El món per un forat”, http//www.educalia.org, i moltes altres més.

Ara bé, tots aquests recursos són molt interessants per a treballar amb els més menuts, però si sabem seleccionar, reflexionar i escollir entre tot allò que se’ns presenta. I a més utilitzar-lo amb una finalitat educativa concreta i no només per jugar, sinó per complementar, aprendre, repassar, practicar, memoritzar, ampliar,... diferents activitats que s’estiguen treballant a classe.

Quant al capítol 6, “Experiències TIC a l’educació infantil”, com el seu títol diu, es presenten experiències realitzades a classes d’infantil en les que s’utilitzen recursos bàsicament tecnològics. Com bé es presenta en el llibre hi ha mols tipus d’activitats i moments per utilitzar les Tic a l’escola; des de presentar als pares al començament de curs la programació, fins fer un projecte amb els xiquets-es sobre algun contingut, utilitzant recursos tecnològics.

Hi ha infinitat de moments en els que es poden utilitzar-les Tic, però hem de tenir clar què són un recus més de tot el ventall del que disposem, i si ho fem així segur que l’utilització i ús que fem d’elles és el correcte. Les hem d’incloure en la vida diària de l’aula i no utilitza-les com a reforçadores, ni com a joc, ni res paregut, perquè sinó els estem reduint tota la seua potencialitat. Podem traure’ls molt de partit si en fem un bon ús, així que endavant!

No hay comentarios: