jueves, 3 de mayo de 2007

QUÈ CAL SABER DE LES NTIC PER A SER MESTRA D’INFANTIL?

Com ja he comentat diverses vegades, la importància de les Ntic en la societat i època en la que estem, és vital. De manera que des de l’escola, institució suposadament integradora i igualadora de les desigualtats socials, s’hauria de donar més importància a les noves tecnologies de la que se’ls està donant en l’actualitat.

Totes les competències del Bloc 2, citades baix, són imprescindibles per a una docent actualitzada i competent en el seu àmbit:

1-Iniciación en el uso de instrumentos tecnológicos como ordenador, cámara o reproductores de sonido e imagen, como elementos de comunicación.
2-Acercamiento a producciones audiovisuales como películas, dibujos animados o videojuegos. Valoración crítica de sus contenidos y de su estética.
3- Distinción progresiva entre la realidad y la representa- ción audiovisual.
4-Toma progresiva de conciencia de la necesidad de un uso moderado de los medios audiovisuales y de las tec- nologías de la información y la comunicación.


A partir de la lectura d’aquestes competències, crec que no podem deixar de banda el coneixement de ninguna d’elles. Els xiquets, tant d’infantil com de primària, que tindrem a l’escola, ja han nascut amb una immensa quantitat d’aparells tecnològics, de manera que ells ja els utilitzen i els perceben com a un instrument més. Per aquesta raó, nosaltres, les i els docents hem de facilitar-los i apropar-nos al màxim a la seua vida real, a les seues necessitats i interessos; i els aparells tecnològicament nous i el seu ús, com ja sabem, els agraden molt. Només ens hem de fixar en allò que els xiquets passen més temps, vidio-jocs, televisió, ordinador, Internet, i tot allò que implica a la tecnologia. Per això no podem quedar-nos obsolets pel que fa a aquest tema, perquè sinó no podrem atendre correctament als nostra alumnes.


Ara bé, un dels majors problemes que jo considere, és que per molt que nosaltres, la nova generació de mestres, ens renovem i adaptem a tot allò nou, els mestres que ja estan al sistema educatiu que esperen per renovar-se? Per què no se’ls obliga a renovar-se?

No hay comentarios: