jueves, 3 de mayo de 2007

LES MEUES EXPERIÈNCIES PREFERIDES


Pel que fa a les experiències proposades, cal comentar que són molt adients i necessàries dur-les a terme a l’escola, per a que els xiquets i xiquetes conèguen més a fons les noves tecnologies i en sàpiguen fer un bon ús d’elles en cada ocasió.

Totes aquestes activitats segur que resultarien molt engrescadores per als nens i enes, ja que ells són els que més interès i utilitat tenen quant a les noves tecnologies. La major part del seu oci, el basen en productes tecnològics. A més, sense aquestos aparells molt xiquets “ja no sabrien viure”.

De totes les presentades, n’he hagut d’escollir i seleccionar tres, i són aquestes:

1)Algú sap què és la imatge?

Treballant aquesta activitat els xiquets i xiquetes podrien vore la importància i l’utilitat que se’ls dona als aparells que ells usen. I també, si en fan un ús correcte d’aquestos; a banda podrien conèixer a fons els aparells més utilitzats per ells, i moltes coses més que els resultarien de gran utilitat a l’hora de posar-se davant d’un aparell tecnològic.

Els objectius de l’activitat són aquestos:

-Investigar quins són els MAVS que tenen a casa seva i veure quin ús en fan.
- Observar quins són els MAVS que hi ha a l’escola i veure per a què serveixen
- Descobrir l’existència de diversos mitjans i començar a intuir-ne les diferències.

A partir d’ells ens podem fer una idea d’allò que es persegueix amb aquesta activitat, per ampliar-la ací està l’adressa electrònica on es pot trobar:

http://www.xtec.es/audiovisuals/av_aula/pdfs/actgenerals.pdf



2) El cos i les ombres

Per a aconseguir els objectius d’aquesta activitat, podríem fer ús de gran quantitat d’aparells tecnològics, i això ampliaria el coneixement d’aquestos. A més treballaríem l’argumentació en el moment en que comparen i observen. També aprendrien a vore les coses d’una altra manera, des d’una altra perspectiva i això els faria més crítics. A més, diferenciarien si encara no ho han fet, entre allò real i allò fictici, i açò els seria molt útil per al seu desenvolupament cognitiu. A banda, en aquesta activitat estan integrades moltes àrees de coneixement i això ens permet treballar i incidir molt en el desenvolupament dels nens i nenas, en només una activitat.

Els objectius de l’activitat són aquestos:

-Observar i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.
- Aprendre a mirar objectes des de diferents punts de vista (davant, darrera, de perfil, des de dalt, des de baix).
- Començar a diferenciar entre el món real i les imatges que el volen representar.
- Comparar les propietats i les característiques dels objectes reals amb la seva representació gràfica.


Al igual que amb l’activitat comentada anteriorment, amb aquestos ens podem fer una idea d’allò que es persegueix amb aquesta activitat, i per ampliar-la ací està l’adressa electrònica on es pot trobar:

http://www.xtec.es/audiovisuals/sav/saip/sessio1/expe/ses1exp2.htm


3)Jo vull ser com....!!

Amb aquesta activitat es podria treballar perfectament la crítica televisiva amb els nens i nenes. Fer-los vore i analitzar amb ells els anuncis i els seua programes preferits, per comprovar si són adients per a ells i reflexionar sobre aquest aspecte amb profunditat. Ja que aquest és un tema molt important, al que molta gent no li dona cap rellevància, i els xiquets i xiquetes cada dia veuen a la televisió sobretot, programes violents, racistes, feixistes, masclistes, i molts més adjectius negatius com aquests, i ni ells ni la gent què hi ha al seu voltant en són conscients. Però a banda de treballar açò es podrien treballar moltes coses més, com seria ensenyar als nens i nenes a criticar, observar, crear a partir d’allò vist, i un gran etcètera.

Els objectius de l’activitat són:

-Investigar quin és el programa de TV més vist i en quines hores es mira la TV.
- Descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats.
- Observar com es presenten els conflictes i quina resolució se'ls dóna en les sèries de dibuixos animats.
- Saber narrar una història mitjançant la utilització d’imatges fixes seqüenciades (còmic, auca, foto).

També, igual que abans, amb aquestos objectius ens podem fer una idea d`allò que persegueix l’activitat. Ací està l’adressa on es pot trobar:

http://www.xtec.es/audiovisuals/sav/saip03/sessio1/projectes/ses1project1.htm

Totes aquestes activitats ens donarien peu a treballar molt de temps amb elles i traure-li’n molt de profit. Ja que amb totes i cadascuna d’aquestes podem treballar moltíssim àmbits, i encara que no respondrien a objectius clarament tecnològics, ens servirien per globalitzar el treball de cada dia i per tant també estarien més relacionades amb l’activitat diària de l’aula.

No hay comentarios: